دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 495 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
این پاورپوینت در مورد نقشه های استراتژی در مدیریت استراتژیک در 40 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: نقشه های استراتژی در مدیریت استراتژیک،نقشه های استراتژی،همافزایی با جاریسازی آبشارگونه،فرآیند تعیین اهداف ،نقشه استراتژی ساصد،نقشه استراتژی سازمانهای غیر انتفاعی،اصول سازمانهای استراتژی محور و...ومنابع می باشد
قسمتی از متن:
ازمهمترین خصوصیات کارتهای امتیازی متوازن ایجاد روابط علت و معلولی در مناظر چهارگانه ارزیابی است که این موضوع از طریق ایجاد نقشه های استراتژی ممکن است.
یک نقشه استراتژی نحوه تبدیل و انتقال داراییهای نامشهود سازمان را به نتایج با ارزش موردنظر مشتری و سهامداران مالی نشان می دهد. البته ارزش پدیده ای غیرمستقیم است و داراییهای نامشهود مانند دانش و کارکنان به ندرت دارای تاثیر مستقیم برنتایج مالی نظیر درآمد و سود هستند.بهبود داراییهای نامشهود از طریق سلسله روابط علی در چند مرحله میانی موجب ایجاد ارزش درمناظر مالی یا مشتری می شوند.
هنر و علم تدوین ، اجرا و ارزیابی وظیفه ای چندگانه که سازمان را قادر می سازد به هدفهای بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خود دست یابد .
1- مدیریت فعالیتها و فرآیندهای اصلی ، مدیریت و پشتیبانی
2- درک و پاسخ مناسب به تاثیرات محیطی مانند : نیازهای مشتریان تغییرات در اقتصاد ، اجتماع ، سیاست ، فرهنگ و ...
3- لزوم توجه به نیاز و انتظارات متعدد طرف های ذینفع سازمان
4- لزوم دیدگاه برنامه ریزی و آینده نگری در سازمان
5- انعطاف پذیری به هنگام بروز تغییرات عمده
چشم انداز عبارتست از دیدگاه ها و نتایجی که مدیران سازمان برای آینده درازمدت سازمان مدنظر دارند و قصد دارند که به آن برسند.
چشم انداز استراتژیک بیانگر آمال و آرزوهای مدیریت سازمان برای آینده است.
چشم انداز یعنی آنچه که می خواهیم باشیم.
1- مدیریت موفق عملکرد دیگر یک گزینه اختیاری نیست .
2- مدیریت عملکرد یعنی پذیرفتن و استقبال کردن از تغییر نه فاصله گرفتن از آن .
3- فرآیندی مستمر و مداوم است نه پروژه ای که یکبار اجرا می گردد .
4- فعالیتی است بر محور کارکنان .
5- به اتفاق کارکنان انجام می شود نه درباره کارکنان .
6- نیروی محرکه آن فاصله موقعیت کنونی و موقعیت مطلوب است .
7- معیارهای مدیریت موفق عملکرد معتبر و قابل درک است .
8- این معیارها از کارایی و اثربخشی و انطباق پذیری گفت و گو می کند .
9- از فنونی استفاده کند که موثر است و به شایستگی آنها را به کار می برد .
10 – داوری نهایی عملکرد بامشتری است واوست که باید راضی و خشنود باشد.